2007/09/06

I have found my inner start-it-er

Paljon luotuja silmukoita, eikä taaskaan mitään valmista. Näin se kävi:

Oh yes, I've cast on, several times. Here's how it went:

Elisa's Nest Tote

Brainylady Alison kirjoitti jokin aika sitten kudotuista ostoskasseista. Päätin heti tarvita sellaisen. Ohje, Elisa's Nest Tote, löytyy the purl bee -blogista.

First I saw this post by Brainylady Alison. I must have a knitted shop bag too, I decided. And so I started one. The pattern is Elisa's Nest Tote by the purl bee.

watercolor socks

Sitten päätin, että tarvitsen jotain yksinkertaista bussineulottavaa. Tämä väri-iloittelu (Lorna's Laces Shepherd Sock, värin nimi on Watercolor) oli ensimmäinen sukkalankahankintani, ja voi miten se meni pieleen! Puolikkaan sukana jälkeen sovittiin visan kanssa, että jatkossa keskitytään hillitymmän värisiin lankoihin. En edelleenkään pidä langasta, enkä ymmärrä miksi se piti saada nyt puikoille. Lanka itsessään on kuitenkin mukavan tuntuista ja raidoittuu siivosti, joten jospa tällä kertaa tulisi valmista.

Then I decided that what I really need is something simple to knit on the bus. The yarn, Lorna's Laces Shepherd Sock in Watercolor, was my first ever sock yarn purchase, and it took me exactly half a sock to realize that these multicolour yarns are not my cup of tea. I'm not quite sure what made me want to try knitting with this yarn again – I still don't like it. But, because the yarn is behaving (striping instead of pooling) and the yarn itself feels nice, I just may finish these this time.

feather and fan comfort shawl

Mutta voi! Verkkokassi ja sukkaparat on julmasti hylätty, koska nyt haluan vain tehdä aaltoja! Vihdoinkin löytyi täydellinen ohje kummitädiltäni saaduille kasvivärjätyille langoille. Ohje on Sarah Bradberryn Feather and Fan Comfort Shawl, joka löytyy täältä, ja innoittajina toimivat Cosmicpluton ja Hello Yarnin täydellisen ihanat huivit. Tästä tulee toivottavasti ihanan iso ja lämmittävä huivi, sopiva blogien lukemiseen ja sohvan nurkassa kyhjöttämiseen. Heippa siis, menen kutomaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

But the nest bag and the poor ugly socks have been cruelly abandoned, because now I'm head over heels in love with my latest project! I'm so happy that I've finally found a perfect project for the natural dyed yarns my godmother gave me some time ago. The pattern is Sarah Bradberry's Feather and Fan Comfort Shawl, and you can find the free pattern here. Just look at these gorgeous shawls by Cosmicpluto and Hello Yarn. Don't they make you feel like casting on for one too? Have a nice weekend you all!